Bloggarkiv

fredag 20 april 2012

Ryggbiff & Bea - LCHF i ett nötskal.

Inte varit speciellt hungrig alls idag men började känna hur det kurra i magen nu vid tretiden så det var väl dags att stoppa in nått i kroppen då. Fick bli en skiva Ryggbiff (Nöt) på 200 gram och en rejäl blaska med färdig bea-sås (vet, jag SKA göra min egen och börja ha färdig i kylskåpet). Å så lite kryddsmör ovanpå.

Kostnad : 11kr kött, 5kr sås.
- Och dom säger LCHF är ett dyrt sätt att äta på?
Men grädden i kaffet och en bit ost som frukosten bestod av är jag uppe på 1350 kalorier.
Finns alltså bra med utrymme för något riktigt smaskigt ikväll om jag blir hungrig!

Vet..veeeet...en del LCHF människor får "krupp" baraför jag räknar kalorier. Men jag tror fortfarande termodynamikens lagar spelar roll (iallafall i denna verklighet av Universum som just jag befinner mig i (orka börja prata Kvantfysik på en Fredagseftermiddag???)) Runt 2-2500 om dan.. jag håller mig till det och känner mig nöjd. Sen får ni ha Era egna teorier för er själva så har jag mina. Var och en salig på sitt sätt! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar