Bloggarkiv

söndag 22 april 2012

Blodsockerblues...

....kan vara en lämplig rubrik, för det speglar lite hur mitt blodsocker varit sista dagarna. Jag tänkte jag skulle fixa till ett trettiotal mätpunkter under 3-4 dagar för att skapa fina grafer och kurvor att visa upp hur mat och sådant påverkar ditt blodsocker.
Idén föll på att mitt blodsocker hela tiden höll sig lågt.

Högsta noteringen 4,9 (på morgonen) och lägsta 3,4, på eftermiddagen ungefär en timma före Middag.
Så mer spännande än så blev det inte! Vilket väl iofs. är poängen med det hela. Lågt Kolhydrat/Stärkelse/Socker-intag = Låg blodsockerinverkan = låg insulinutsöndring = ingen fettinlagring = stor fettförbränning tack vare Ketosen.

Men lite spännande på det viset att de höll sig så bra. Mycket nöjd.
Ska bli skoj att se vad mitt HbA1C (långtidsglukos/blodsocker de sista 2-3 månaderna) visar när jag varit och blivit tappad på blod nästa gång hos Farbror Doktorn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar