Bloggarkiv

onsdag 10 augusti 2011

Växlande Svammel i Spridda Skurar.


Det är lite svårt att komma ur gamla invanda mönster. Någon mer som märkt det kanske? Jag har ju min bucketlist med ”att göra saker” som jag borde börja dra nummer ur och få gjorda. Men det är JOBBIGT! Man måste ju utmana sig själv då. Hur många ursäkter kan man ha för att inte ta tag i saker? Uppenbarligen oändligt många, jag hittar själv på nya varenda dag!

Igår fick jag en av lapparna avklarade iallafall, men det var mer av en slump. Kommer berätta om det någon gång i framtiden, inte än. Än sålänge är det min lilla slickepinne av segersötma att suga på.

Det är roligt att se hur man själv reagerar dock i situationer man bestämt sig att utsätta sig för, men aldrig tagit sig för att göra, och när dem oväntat ramlar över en så blir det inte alls som man hade tänkt sig. På ett bra sätt i detta fallet! Dessutom väldigt roligt! Så det är inte utan att jag går omkring lite som en tupp i ett hönshus och känner mig som en kung över min egen gödselstack!

Påbörjade ett nytt internetprojekt härom dagen som jag känner kan bli ganska spännande. Väldigt tidskrävande dock och kommer ta timme efter timme att få igång. Idén dök upp med hjälp av två vänners inspirerande tankar och meningen är att jag ska dela det hela med dem. När allt aktiva arbete är gjort kan det bli en bra källa för mer ”passiv” inkomst också. Suveränt när vintertid kommer innebära låginkomstider för mig. Domänamnen är registrerade och snart ska jag koppla de första sidorna till dem.

Mitt ”get the hell out of dodge” projekt, flytta, har tagit ett litet steg framåt. Iallafall såpass så jag bestämt vilken bostadsort jag skulle vilja hamna på. Eller vilka två av dem det nu pendlar mellan. När jag väl avslöjar det för allt och alla kommer det säkert överaska en del. Andra mindre. Enda jag funderar på är hur det kommer påverka arbetet. Tur mitt jobb är flexibelt så jag kan forma det runtom vart jag utgår ifrån istället för att vara piskad att göra tvärtom. Har inga större tveksamheter om det ”rätta” i att ta detta steget. Det känns bra att vara så bekväm med sina egna beslut. Enda jag funderar på är hur familj, mor och syskon (främst syskonbarn) reagerar på att jag försvinner. Även om det ändå bara blir någon timmas resväg kommer man väl se dem lite mer sällan.

Påmindes om hösten under denna veckan. Regnandet och blåsandet var en försmak om den höst som kommer att komma alldeles för fort. Blir inte bra för mig. Jag avskyr mörker och kyla. Att ha det ljust under dagarna är en förutsättning för att jag ska må bra överhuvudtaget. Får bli att krypa in i ett solarium och övervintra. Kommer fram sedan nästa vår lagom ”crispy fried”. ;)
Men innan vi är där har man några veckor kvar iallafall. Nått att vara positiv till! Så jag tänker inte hänga läpp över detta. En gång till, minst, ska jag iallafall ner i plurret! Sen om saker och ting kommer krympa av kylan ger jag tusan i. Sommaren är inte över innan Uffen tagit sista doppet! *bestämt *

En sak jag alltid satt mitt hopp till... det inre är ”viktigare” än det yttre..
Bekräftat !
http://www.aftonbladet.se/wendela/relationer/article13446048.ab

Fast, allt som sägs på aftonbladet har ju inte alltid varit riktigt riktigt sant.

/U

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar